Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Säsongen är till ända...

Publicerad 2012-03-19 22:33:20 i Allmänt

Nu är säsongen till ända vilket både känns skönt men även mycket trist!!!!! Jag har nu gjort min sista match inom aktiv innebandy, därför känns det trist, men men........ Lägga ner innebandyn helt kan jag ju som sagt inte, så jag kommer fortsätta träna med oldgirls där vi har mixat med killar. Sen har jag fått andra förfrågningar ang tränarskap. Vi får se vart det lutar.


Vår målsättning inför den gångna säsongen var topp 3, MEN den målsättningen satte vi när det fanns 3 st div 3 serier, södra, mellersta och norra. + att vi inför säsongen var en trupp på 27 spelare.
Men strax innan säsongen drog igång blev det omlottat igen och då fick vi FCH och Åstorp i vår serie. Efter det har vi inte uttalat oss om var vi skulle hamna i tabellen. Men visst vill man sikta så högt som möjligt.
Vi förstod ju tidigt att det kom till att bli tuffare matcher med tuffare motstånd.
Vi har även haft bortfall från laget, vilket inte är kul. men ibland styr skolor och jobb mer än vad fritidsintresset gör.
Vi avslutade säsongen med max 16 spelare, det är en tunn trupp och alla kan inte alltid och vi har haft otur med både skador och sjukdomar. Så vi har fått låna upp våra duktiga 14 åringar som verkligen har gjort mycket bra ifrån sig.
vi har haft 3 kedjor med oss till en del matcher, men det är inte alltid vi har haft folk och då har vi istället haft 2 backpar och 3 lines fram.
Att det sen oxå klagas över att Åby har så många i topp 10 poängligan, tycker jag bara är löjligt!!!!!!!!!!!!!! Men vi är det lag som gjort näst mest mål i serien, DET kanske säger något + en tunn trupp. För mig är det väldigt lätträknat!!!!
spela dina egna kort!!!!!!Bete dig som en vuxen någon gång!!!!! Sluta klanka ner på andra och uttala dig bara om sånt du verkligen har fakta om.
F-n vad jag blir förbannad på sånt!!!!!!!!!!!! Sköt dig själv och skit i andra!

Siffror från säsongen 2011/2012

Åby IBK

18 matcher 9 vinster 1 oavgjord 8 förluster poäng 28

Mål 103-55

33 powerplay varav 11 gjorda mål, 2 insläppta

23 boxplay varav 1 gjort mål, 3 insläppta

4 matcher håller vi nollan

I poänglistan har vi 4 st spelare med i topp 10

2a  Frida på 33 p

Delad 6a  Petra på 27 p

8a Arta på 26 p

Delad 9e Jessi på 25 p

Buseligan

1.    Erica 10 min

2.   Ida     8 min

3.   Cajsa  6 min

Petra  6 min

Vi har gjort en bra säsong!!!!!
Det har varit kul att spela med er tjejer!!! Tack för en rolig och bra säsong!!!!

Vi ville
Vi kunde
OCH Vi gjorde en bra säsong!!

Tack för mig #19 Petra



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela