Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Spelar intervju!

Publicerad 2012-09-04 20:36:00 i Spelarna har ordet

 
Vi har hört vad tränarna har att säga om kommande USM och seriespel, nu frågar vi spelarna!

Första spelaren som får besvara sina 5 frågor är Emilia Cleasby.
Emilia är 14 år gammal (född 98) men har trotts sin unga ålder hunnit med både Poolspel,juniorspel och även Seniorspel med damlaget. En back som är säker i sitt försvarsspel men som även har kraft att leverera på anfallspositionerna!






  1. Hur länge har du spelat innebandy?
    Jag har spelat sedan jag var 5-6 år, så alltså 8 år.


  2. Var på plan känner du dig mest bekväm? Anfall eller Försvar?
    Innan var det alltid försvar som gällde, men nu gillar jag att anfalla och göra fler mål!


  3. Hur känns det inför USM?
    Det ska bli skitkul och jag längtar verkligen!




  4. Vad tycker du om tränarna i år?
    Tränarna är bra detta året tycker jag, eftersom de båda själva spelar innebandy och vet vad de gör. De lägger verkligen ner tid på oss för att vi ska bli bättre. (Det gillas!) Och för att vi har så unga tränare som jobbar och själva har träningar o.s.v tycker jag de gör ett superjobb med att försöka träna oss!
    Men det hade varit bra med ytterligare en tränare som verkligen kom på ALLA träningar. T.ex en manlig tränare som man alltid är seriös med! Och som är äldre, har körkort och inte jobbar så ofta. Som verkligen brinner för sporten med massa engagemang, som inte är så mycket "kompis" med oss.



  5. Hur mycket satsar du på innebandyn?
    Jag brinner för innebandy till 110%






    Imorgon tar vi ett snack med vår käre lagkapten Alena Mustafic, så håll utkik efter hennes intervju och glöm inte att kolla in den nya Åby hemsidan!



    www.abyibk.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela