Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Nu kör vi igång igen!

Publicerad 2012-01-18 18:59:11 i Allmänt

Kära kära bloggläsare!

I mitten av December så annonserade Catrin ut att hon ville lämna över Åbydamernas blogg i någon annans regi. Vår käre tränare Stefan Magnusson frågade mig om jag kunde tänka mig att ta över efter Catrin och nu,  efter många turer är jag äntligen här! Mitt namn är Elin Lindberg och det är jag som i fortsättningen kommer driva bloggen. Även om bloggen självklart kommer fokusera på innebandy och framförallt Åbydamernas resa genom säsongen 11/12 känner jag att det vore på sin plats att jag presenterar mig.

Jag är nitton år gammal och påbörjade min "innebandykarriär" så sent som förra året. Hösten 10 tog jag mina första stapplande steg i Klippans idrottshall. En innebandyplan var nog den sista plats jag förställt mig på då mitt bollsinne tidigare låg under all kritik... Hur det står till nu tänker jag inte uttala mig om men nog är det enligt mig bättre än tidigare. Under det dryga ett och ett halvt år som passerat sedan jag började spela har jag hunnit med två operationer och otaliga besök hos sjukgymnasten. Att innebandy är säkert är det ingen som påstått ;) Faktiskt är det så att jag nästan precis kommit igång med att träna på allvar igen. Under hösten har jag mest levt jävelskap nere på träningar och under matcher. Om det är någon som kan bära en sjukväska med stil så är det jag! För övrigt bor jag i Klippan, gillar mat (mat ska man äta mycket och ofta) och förutom innebandy och träning har jag ett stort intresse till mode. Så förvånas inte om det dyker upp lite innebandyrelaterade trender här på bloggen! Till vardags pluggar jag för tillfället affärsjuridik vid Lunds universitet och när tid finns så jobbar jag som lärarvikarie.

Avslutningsvis skulle jag vilja tacka för det här förtroendet och jag hoppas att ni som följde bloggen under Catrins strålande ledning fortsätter följa med oss Åbydamer under våra bravader! 

// Elin Lindberg #66




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela