Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Några ord om lagmentalitet

Publicerad 2012-01-26 10:00:00 i Allmänt

Mentaliteten i ett lag är minst lika viktig i ett lag som den fysiska styrkan. Som lag spenderar man mycket tid ihop och det är så otroligt viktigt att kommunicera. Både utanför och på plan! Det är också viktigt att tänka på hur man kommunicerar. Bara tonen och hur man uttrycker en åsikt kan avgöra hur en lagkamrat presterar.

Jag vill lyfta kamratskapet i innebandyn och idrotten. Alla idrottsutövare måste alla ta ett steg tillbaka och rannsaka oss själva. Hur beter jag mig? Hur uttrycker jag mig? Vad kan jag göra för att förbättra stämningen? Positivitet är nycklen till framgång! Vi är alla tävlingsinriktade men för den sakens skull går det inte att drämma klubban i sargen eller skrika på sina medspelare bara för att spelet inte fungerar. Svälj att passen blev kass och gå vidare. Det är inte hela världen och framförallt kommer nästa pass bara bli sämre- för negativa tankar påverkar hur vi presterar.

Man kan inte bygga ett hus på en ostabil grund med sprickor, hur ska man då kunna bygga ett lag på det? Så tänk på det alla innebandyspelare, eller ja, alla idrottsutövanden där ute. Var positiva och uppmuntra varandra! Här nedanför har jag satt ihop en liten lista på små saker som kan göra stora förändringar i ett lag! 

  • Tänk positivt i alla lägen! Vänd på situationen och tänk efter. Vad blev fel och vad kan jag göra för att det ska bli bättre nästa gång?
  • Uppmuntra varandra! En klapp på axeln eller ett glatt tillrop kan höja en spelares självförtroende på ett sätt som vi nog inte tänker på.
  • Sluta konkurrera inom laget. Titta inte snett på medspelare som är bättre/sämre. Alla har kvaliteter att bidra med!
  • Gör saker tillsammans som lag! Återigen, att känna varandra mer än på plan gör otroligt mycket för spelet. Tillit är A & O.
  • Bry er om varandra & ställ upp för varandra. Hur mår du idag? - en fråga som betyder mycket.





                                             Så ta efter oss Åbydamer - DELA GLÄDJE!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela