Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Jessica Pettersson om kvällens match

Publicerad 2012-01-27 10:30:00 i Match

Jessica Pettersson, #4 om kvällens match.

Först & främst, hur laddar du upp inför match?

-
Mamma Bond har lärt mig att man ska äta en stadig frukost innan match. Och då är det bäst att lyssna! Skämt & sido... Men inför en match är jag väldigt noga med att ha ätit bra hela dagen och fått i mig mycket vätska. Det är väl egentligen den största uppladdningen. Sen går jag in i min egen lilla bubbla timmarna innan matchstart och försökert skaffa mig en så positiv känsla som möjligt. Packar alltid matchväskan en timme innan match & alltid på samma sätt (jag är väldigt vidskeplig). Sen är det viktigt att leka olika lekar till matchen i bilen om vi har bortamatch (helst ska jag vinna). Sen måste jag ha min red bull innan match!

Matchen ikväll då, har du några tankar om den?

- Jag kommer inte ihåg så mycket från förra matchen om jag ska vara ärlig. Jag var ju opererad och gick fortfarande runt med gips. Men jag hoppas att vi spelar runt bollen som som vi kan och har gjort de senaste stäningarna. För då är jag övertygad om att Göinge får det svårt ikväll. Vi har ju ett par spelare borta på grund av sjukdom men så som F14- tjejerna spelade igår kommer det absolut inte bli några problem. Vi åker inte till Göinge för att få stryk en fredagskväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela