Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Hanna Lindskog lämnar

Publicerad 2012-01-26 12:43:08 i Allmänt

Inför säsongen 11/12 fick Åbydamerna ett målvaktande stjärnskott i form av Hanna Lindskog. Tidigare har Hanna varit målvakt i Ängelholm och under hösten har hon hjälpt framförallt lagets andra målvakter och självklart resten av laget med sina kunskaper. Men nu är det alltså klart att hon lämnar Åby IBKs damlag för att återigen satsa på sin karriär som målvakt i Ängelholm. Vi tackar Hanna för en väl genomförd höst och önskar henne all lycka i Ängelholm! Jag kontaktade Hanna för en kommentar:

Hej!
Jag gick till åby denna säsongen tack vare att jag trodde att jag inte skulle ha tid för innebandyn på det sättet jag har haft innan pga av jobb. Även för att det är ett så roligt lag som det är, där många av spelarna står mig väldigt nära. Men nu har jag fått ett bra schema och känner att jag har mer tid på just innebandyn. Så därför har jag valt att gå till Fbc Ängelholm, en klubb som jag känner väl och som känner mig. Jag valde ängelholm för att det är en klubb som man kan utvecklas i då dem har fler lag på damsidan. Trots detta beslutet kommer jag att följa mina tjejer i åby ändå, genom att närvara på dem träningar jag kan.( Främst för att stötta och hjälpa dem 2 duktiga målvakterna dem har och även för att försöka att få upp yngre målvakter som kan slåss om en plats i damlaget till nästa år.) men även för att det är ett så härligt gäng. Så även att jag kommer att spela i Ängelholm resten av säsongen, kommer jag fortfarande se mig som en i åbys damlag och jag kommer pusha på er alla så mycket jag bara kan.

Vi vill, vi kan, vi ska.

Tack för ordet!
/Hanna Lindskog


3 blir 2. Hanna Lindskog i mitten lämnar Åby IBK för Ängelholm.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2012-01-26 19:46:20

Har ÄNTLIGEN startat den efterlängtade tävlingen på bloggen! Var med du också, det tar inte länge att delta och priset är värt det! :)

http://lottatamminen.blogg.se/2012/january/var-med-och-tavla-om-valfritt-iphoneskal.html#coentmm

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela