Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Jenny Rolfsson borta på grund av sjukdom

Publicerad 2012-02-09 10:00:00 i Allmänt

Jenny "Roffe" Rolfsson, en av våra målisar fick i veckan ett tråkigt besked och kommer vara borta iallafall den närmsta veckan. Jag kontaktade henne för en kommentar!


"
För tillfället är jag vilande eftersom jag i veckan fick en diagnos om en rejäl släng med halsfluss och en början på öroninflammation... Jag har fått utskrivet penicillin vilket jag ska gå på i tio dagar. Det första jag frågade doktorn var hur det kom att bli med min träning och när jag kan få ställa mig i mål igen. Hennes svar var att jag tidigast om en vecka kan prova men om jag kände det minsta lilla förändring eller att det blev jobbigare skulle jag gå av. Jag är glad att jag förhoppningsvis är tillbaka om en vecka om allt går som det ska!

Helgens match var den match jag verkligen såg fram emot under denna halvan av säsongen och det var verkligen inte kul att få det beskedet av läkaren... Hade hoppats på att få spela redan i helgen. Jag tvingas alltså stå över helgens match men självklart kommer jag att vara med på bänken och stötta och heja fram tjejerna! Att få dela glädjen vi har i lagen är nog det viktigaste för mig just nu och framförallt att ändå kunna vara med tjejerna trots att jag inte kan spela.

Redan idag mår jag bättre vad gäller både öron och hals. Penicillinet gör sitt jobb och orkar jag ska jag försöka ta mig ner på träningen en runda för att träffa alla underbara tjejer!

Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och stå över ännu en match. Går allt som jag vill kan jag (trots penicillin) börja träna redan på tisdag nästa vecka och förhoppningsvis delta på kommande match"

                                                                                                 / Jenny "Roffe" Rolfsson"





Roffe kämpar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela