Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Vad tycker herrarna?

Publicerad 2011-09-01 13:32:09 i Allmänt

Nu har vi ställt en hel del frågor till damspelarna. Då vi har haft ett bra samarbete med herrlaget och även stöttat varandra på respektives matcher, så är det nu dags att ställa ett par frågor till en av spelarna och se vad deras tankar är om oss. Vi har tagit oss en pratstund med Jimmy Beluschi Nilsson som inte bara har spelat i klubben i 7 år, utan även följt damerna på varje match hitintills.

Nedan följer intervjun:

Du har sett damerna spela ett par matcher nu. Hur tycker du det ser ut inför säsongen?
-Tycker det ser bra ut, Stefan har lyckats bra med förberedningen. Ni har en härlig mix i laget, unga och hungriga blandat med rutinerade spelare. Sedan har ni fått in ett par nyförvärv som ser fruktansvärt vassa ut.

Det har varit en del kombinerad fysträning tillsammans mer er i herrlaget. Vad tror du det har gett respektive lag?
-För damerna har de nog gett rätt så mycket, ni höjer er många nivåer för att visa att ni är lika bra som herrarna och under många övningar var ni också mycket bättre. För herrarna gav de nog inte lika myckeet, de var ungefär som vilka fyspass som helst. Men lagsammanhållningen inom klubben blev mycket bättre, vilket är ett stort plus!

Hur ser sammanhållning och laganda internt ut, ut mot åskådare och andra profiler i klubben?
-Man ser verkligen att ni har roligt när ni spelar och att ni är sammansvetsade. Ni vet verkligen vad ni vill och ni ger alltid 100%. Man märker snabbt att de är något extra med ert lag när kollar på era träningar och matcher.

Det har varit en del diskussioner om halltider och träningstider där det utåt sett, verkar vara herrarna som blivit prioriterade. Vad tycker du om det?
-Jag är inte så inblandad i den diskussionen faktiskt men vet att de har varit vilda samtal om det. Men som de ser ut just nu när de gäller träningstider så tycker jag att de är herrarna som fått nitlotten då vi tränar sent båda dagarna. Men förra året var de tvärtom så tycker inte de är mer än rätt att damerna har fått de tidiga träningstiderna.

Vad tror du om nyförvärven i damlaget inför kommande säsong?
-De är väldigt starka nyförvärv, jag tror att dem kommer hjälpa damerna att nå deras mål framförallt med spetskompetens och rutin från högre divisioner. Åbypubliken har ju redan fått se firma Kleist/Pettersson leverera. Sedan har ni fått en väldigt stabil back i Erica Råå.

Hur tippar du oss i serien?
-Jag tror att med rätt inställning och hög träningsvärvaro som är fruktansvärt viktigt så tror jag att damerna kan ta en topp 3 placering och därmed ta steget upp i division 2, vilket hade varit fantastiskt roligt för hela klubben!

Vi hann även med att prata lite hastigt med allas vår Andreas Ottosson, som är en stark profil i föreningen och engagerad i flera olika sammanhang.

Andreas, damerna har fått en hel del nyförvärv och rutinerade spelare. Hur ser du på laget inför säsongen? Hur ser placeringen ut?
-
Jag har följt damlaget under två år och detta är tredje året. Detta års upplaga av åbys damer har fått in en del rutinerade spelare. Därmed inte sagt att det blir ett självspelande lag, utan de måste givetvis få ihop laget. Förhoppningsvis så har man spelat in de nya spelarna vid seriestart. Jag tror dock på laget när jag ser spelarkompetensen hos vissa av dom. Jag hoppas på att ni kommer ihop er och vill vinna för varandra och för föreningen. Någon gissning av placering för året vill jag inte säga. Utan jag önskar er all lycka inför säsongen! "Låt bollen rulla!"

-    

Vi tackar Jimmy och Andreas för en trevlig pratstund och önskar även herrarna lycka till i serien!

Kommentarer

Postat av: Frågvis

Publicerad 2011-09-01 14:22:36

Är det Kleist som skriver i bloggen ? Tycker nämligen att hon och Jessika pettersson nämns för minsta lilla i bloggen och alla frågor är nästan baserade på nyförvärven .. lite variation i texten kanske ?

Postat av: Catrin Kleist

Publicerad 2011-09-01 14:37:01

Ja, det är jag som skriver bloggen! Det är dock inte jag som skriver om mig själv och Jessica, utan jag ställer bara frågor och låter folk svara som dom vill. Tror inte att jag någon gång nämn, någonting om mig själv på bloggen - utan det andra som fått nämna oss i sådana fall. Det stämmer att det varit en hel del frågor om nyförvärven då det varit en väsentlig del inför kommande säsong. Många ställer frågor och undrar om dem. Det är bra att du ger din åsikt, och jag kan givetvis ställa ledande frågor som rör annat än de nyinkomna spelarna. Tycker dock det var lite starkt att reagera på "kleist/pettersson" då jag inte någon gång alls, skrivit om mig själv i matchreferaten, med undantag för mitt mål i föregående match.

Postat av: Bloggläsare

Publicerad 2011-09-01 14:54:27

Tycker att Mr Frågvis har fel i sin åsikt när Kleist försöker verkligen inte nämna så mycket om sej själv eller Jessica(Pettersson), var glad för dessa poänggivande spelare istället för att va svartsjuk!

Postat av: braaaa

Publicerad 2011-09-01 22:40:13

tror att lite avundsjuka ligger till grund för detta. Pettersson/Kleist är bra, då ska de också nämnas!

Om du sen läser övriga inlägg så står det fler namn där om du nu är tillräckligt läskunnig för att kunna läsa vidare.

Postat av: Innebandyns svar på Kissie

Publicerad 2011-09-01 23:26:51

Mr frågvis!

Tycker som föregående person nämnt att du har fel! Man har fått två otroligt rutinerade spelare till klubben som bidrar med mål och nya vinklar att se innebandy på! Håll avundsjukan för dig själv..

Postat av: Elin Lindberg

Publicerad 2011-09-01 23:45:17

Kan bara känna att det vore lagom vuxet att inte vara anonym. Så Mr frågvis. Om du ska ha dessa åsikter? Varför inte vara ärlig och stå för det?



Postat av: Jessi

Publicerad 2011-09-02 15:37:23

Mr frågvis har bra koll på läget, frågar du Catrin får du säkert skriva ett gäst-inlägg..

Men jag som de flesta andra tycker att Catrin gör ett bra jobb på vår blogg, & känner du att det skrivs för mycket om vissa så kan du faktiskt strunta i att läsa bloggen, nämligen ingen som tvingar dig.

Vet inte om du vet vad yttrandefrihet innebär, annars är det fritt fram att googla det.

Postat av: Erik

Publicerad 2011-09-02 16:49:49

Alltid lika kul läsa bloggar.

Mr frågvis du kan skriva hur mycket du vill här för dom kommer aldrig ge sig.

Klart fan Catrin och Jessica skriver i bloggen ser man ju hur lätt som hellst.

Det handlar ju bara om dom nya spelarna.

Finns väl inget bättre än at skryta över sig själv haha

Postat av: Catrin Kleist

Publicerad 2011-09-02 17:32:56

Det stämmer Erik. Jag skriver bloggen! Tack för att du läser den! :)

Postat av: Uffe

Publicerad 2011-09-02 22:34:05

Tycker det är väldigt mycket anonymt nu, har ni något att skriva så gör det med det namn ni fick vid dopet.

Postat av: Jessi

Publicerad 2011-09-03 17:57:16

Du Erik, du som har noll koll kanske inte ska yttra dig. Jag har nämligen skrivit lika många inlägg i denna bloggen som du har, det vill säga inga. & nu inför säsongen är det som så att det har lagts ner mer tid på nyförvärven för att resterande i klubben ska veta vilka som kommit in & få ett hum om vilka de är. Vilket också varit ett önskemål från många håll.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela