Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Rolfsson svarar!

Publicerad 2011-09-08 13:31:44 i Allmänt

Nästa målvakt som vi ska ha en liten pratstund med är en av våra nyaste målvakter. Ja, inte nyaste som i nyförvärv utan ny som är ny i sporten. Hon började spela innebandy för ca ett år sedan och har redan utvecklats enormt mycket. Hon är en av de bästa målvakterna i division 3, och bättre blir hon! Hon är driven och ger allt på träningarna för att utvecklas! Hon är Jenny Rolfsson!

Nedan följer intervjun:


Du är en av fyra målvakter den här säsongen, är det hård konkurrens på träningarna?
- Ja, det är duktiga målvakter allihop, och det kommer definitivt bli konkurrens om speltid, men det är bara kul! Jag tror att jag kommer utvecklas av det och kämpar man så blir man bara bättre och bättre.  

Är du beredd att ge allt för att få speltid, och hur ser du på dina chanser?
- Jag blir taggad av konkurrens och kör Stefan bara på som föregående säsong med att välja på uppvärmning inför match, så tror jag att mina chanser goda.

Vem tror du kommer få mest speltid?
-Det kan jag nog inte svara på. Jag tror faktiskt att det kommer bli ganska jämnt. Då Stefan väljer ut efter hur bra man gör ifrån sig på uppvärmningarna, så tror jag att det kommer bli mycket bra och rättvist inför match.

Du är en väldigt duktig målvakt, och många tror inte på att du endast spelar ett par säsonger. Varför tror du att du blivit så bra, så snabbt?
- Jag har ju alltid haft viljan till det, och har haft målvaktskunskaperna sedan tidigare från fotbollen. Därför har jag också utvecklats väldigt snabbt och tyckt det var ruskigt kul.

Vad är det som gör dig så bra?
-Att jag går ut en bra bit utanför målet och gör mig stor! Har ju skrämt dig ett par gånger på träningarna! Hehe..

Har du blivit utvisad någon gång?
- Nej, det har jag inte!

Är du 100% medveten om alla reglerna för målvakter?
- Inte helt, men det börja bli bättre! Ok, jag vet det mesta, men inte allt ;)

Vad anser du är den bästa träningen för dig under träning och match?
- Att få mycket skotträning, och framförallt att ni börjar med lösa skott från början och sedan stegrar uppåt mot hårdare.

Hur tänker du inför match?
- Jag sätter mig i målet och tänker att jag ska rädda alla och att vi ska hjälpas åt som lag. Hehe, eller var det för uppenbart?!

Vad är ditt mål för innebandyn?
- Att fortsätta att spela så länge jag bara kan och utvecklas som målvakt. Mitt korta mål är ju givetvis att fånga bollarna på match, hehe.

Du tänker att du ska spela tills du är 70 typ?
- Haha, ja tills jag dör typ!

Hur ser du på vårt lag inför säsongen?
- Jag tycker att vi har ett bra lag, och det är kul att vi har blivit fler till denna säsongen. Vi kommer vinna väldigt mycket på att vi har så kul tillsammans!

Tre ord inför säsongen 2011/2012?
- Usch vad svårt, hehe.. oj det blev ju tre! Men typ "kör över dom".. eller nått!



Vi tackar Jenny för pratstunden och önskar henne lycka till under säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela