Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Pettersson om operationen

Publicerad 2011-09-15 13:47:10 i Allmänt

Vi tar oss en liten kort pratstund med Jessica Petterson om hennes operation av handleden. Det har nu gått ett par veckor och vi är alla nyfikna på hur läget ser ut just nu, för en av våra tongivande spelare i truppen.

Hur känns det nu när det gått några veckor efter operation?
- Det känns väldigt drygt att bara sitta vid sidan om. jag vill ju givetvis vara med och tillföra så mycket jag bara kan till laget.

Hur lång är rehabiliteringstiden satt till i nuläget?
- Jag kommer att lägga av gipset den 19 oktober. Därefter säger läkarna att det är två månader tills jag kan vara tillbaka i toppform. Dock säger jag något annat! Jag kommer vara tillbaka långt före det!

Frågan som nog alla ställer sig är om du kan vara med på prestigemötet mellan FCH-ÅBY, tror du att du hinner komma tillbaka tills dess?
- Jag kommer göra allt för att vara tillbaka till den matchen om jag så ska spela med gips!! Det är ju matchernas match och jag skulle aldrig vilja missa den! Jag kommer inte att missa den!

Vi tackar Jessica för den korta pratstunden!


Missa inte intervju med FCH om deras syn på matchen mellan dem och FBC Engelholm. Kommer upp under dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela