Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Hanna Lindskog tillbaka!

Publicerad 2011-09-09 13:03:29 i Allmänt

Nästa intervju blir med vårt nyförvärv Hanna Lindskog, som kommit tillbaka till sin moderklubb efter ett par säsonger i div 2 och 1 tillsammans med Fbc Engelholm. Hon är en omtalad målvakt som har extremt snabba reflexer och gör garanterat, alltid sitt bästa under match. Hon är mycket farlig när man kommer ensam mot mål, och i de flesta fall, så har hon fångat bollen innan man ens hunnit planera sitt skott. Vi är grymt glada att få tillbaka en sådan bra målvakt!

Nedan följer intervjun:

I vilka klubbar har du spelat i?
- Jag har spelat i Åby och Engelholm.

Varför bestämde du dig för att gå tillbaka till Åby?
- Mitt jobb tillåter inte längre att jag lägger ner så mycket tid på att pendla till träningar och matcher, så därför blev det smidigast såhär.

Hur stor är skillnaden på divsion 2 och division 3 för en målvakt?
- Det är lite rörigare spel i trean. Det blir mer skitmål pga det är svårt att läsa av de röriga spelet.

Hur ser dina individuella planer ut gällande innebandyn inom de närmsta 3 åren?
- Mycket beror på jobbet. Får jag bara tiden över så kan jag visst tänka mig att satsa. Men detta året spelar jag mest för att hålla igång och för att det är ett så roligt lag.

En av dina tränare i Engelholm var bland annat Patrik Hammargren. Vilka skillnader kan du se i Stefan ledarskap jämfört med hans?
- Det är väldigt svårt att säga, då jag knappt hunnit lära känna Stefan. Har bara hunnit träna tre gånger.

Hur ser du på konkurrensen gällande speltid då ni är fyra målvakter under säsongen?
- Det ser jag bara som positivt. Jag tror att vi kan hjälpa och lära mycket av varandra. Det kommer tagga oss till att kämpa mer och utvecklas mer. Gällande speltid så tror jag att det blir rätt så jämnt. Jag kommer fortsätta ge allt på träningarna! 

..Vem tror du får mest speltid?
- Det tror jag att jag kommer få! ;)

Vad är det som gör dig till en så pass bra målvakt som du är?
- Jag har mycket bra reflexer, och pratar väldigt mycket med mina spelare. Är med och styr spelet och vågar ta för mig på matcher och träningar. Folk har även sagt att jag har lätt för att klistra bollar.

Hur laddar du inför match?
- Hehe, med mycket cola och läsk. Lyssnar på bra musik, tror att det viktigt med musik under uppvärmning och före match. Sedan går jag in och tar en minut för mig själv på toaletten och förbereder mentalt. Jag brukar säga att man aldrig kan göra mer än sitt bästa!

Vad tror du om truppen inför säsongen?
- Vi har ett starkt lag med många blandade åldrar och spelkompetenser. Det är en bra kemi i laget! Så länge alla brukar allvar, så tror jag att vi kan gå långt.

Tre ord inför säsongen 2011/2012?
- Kämpa, vilja och kriga!



Vi tackar Hanna för den trevliga pratstunden och önskar henne varmt välkommen tillbaka till Åby!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela