Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Info om avstängningen för Fredrica Bengtsson

Publicerad 2011-09-19 12:50:53 i Allmänt

I matchen mot Hjärnarp i skånemästerskapen, så drog Fredrica Bengtsson på sig ett rött kort för missfirmelse. Då alla inte är lika insatta i regelboken som jag, så vill jag informera om att det innebär ett matchstraff 3. Ett matchstraff innebär alltid avstängning i samma match samt 5 minuters lagstraff. Ett matchstraff 3 leder även till avstängning i nästkommande match i samma tävling. Därefter blir det spel i väntan på att ytterligare åtgärder vidtas ifrån administrerande förbund. Fredrica har nu fått vila ifrån den senaste matchen i skånemästerskapen, mot Röke. Hon har ännu inte fått något besked ifrån förbundet, vilket innebär att hon eventuellt kan spela på lördag.
De flesta som inte var på matchen undrar säkert vad det var som egentligen hände och resulterade i ett rött kort. Detta är ingenting jag kommer avslöja, både av integritetsskäl till Fredrica och min position som kollega till de domare vi hade i matchen. Vi tar oss dock en liten pratstund och ställer ett par snabba frågor till henne.


Har du hört något mer om din avstängning? Vet du hur hårt straffet blev?
- Det jag har fått höra är att jag skulle stå över en DM-match som var nu i söndags, sedan får jag spela tills dem tar ett beslut. Kan hända att jag missar sista DM-matchen mot Malmhaug den 24/9 om jag får mitt straff i denna veckan. Skulle det bli fler matcher sedan, så handlar det om matcher i skånemästerskapen, så serien påverkas inte alls.

Hur ser du på läget inför matchen på Malmhaug på lördag?
- Jo, jag väntar på mitt svar som vi förhoppningsvis får denna veckan, får vi inget svar denna veckan så är jag med på matchen på lördag!

Med vilken inställning kommer du gå in i matchen på lördag om du spelar?
- Vinna så klart!

Vad tror du om laget vi ska möta?
- Att dom är bra. Men vill vi och spelar vårt spel så kan vi ta dem!

Kommentarer

Postat av: Uffe

Publicerad 2011-09-19 20:05:41

Haha jag hörde vad Frida sa och jag måste hålla med om att han är ett sådant

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela