Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Andreasson svarar!

Publicerad 2011-09-07 14:02:15 i Allmänt

Nu är det dags att höra lite vad våra kära målvakter tycker och tänker inför säsongen. Vi börjar med en som har spelat i klubben ett flertal år. Hon är stabil, med snabba sidoförflyttningar och inger ett stort förtroende bakåt. Hon är driven och har en positiv inställning inför årets spel. Hon har humor som få, och hennes kommentarer är oslagbara! Hon ger oss glädje och och har räddat oss åtskilliga gånger när vi gjort markeringsmissar och inte hunnit hem. Hon heter Hanna Andreasson!


Nedan följer intervjun:


Hur länge har du spelat i Åby och varför valde du ännu ett år här?
- Jag har spelat sedan jag var 12 tror jag, började som målvakt redan första träningen. Kände att det var där jag hörde hemma. Jag tycker det är riktigt kul att spela, så jag valde att fortsätta.

Du är ju en av fyra målvakter, hur ser du på dina chanser gällande speltid säsongen 2011/2012?
- Jag vet faktist inte. Det gäller bara att köra på och ge allt och hoppas på att Stefan ser vad man går för!

Vem tror du kommer få mest speltid av er målvakter?
- Jag tror det kommer blir ganska lika, Stefan brukar alltid välja ut efter uppvärmningen på matcher. Han kollar vem som är mest redo och taggad inför matchen. Så det kommer nog bli rätt jämnt.

Hur taggar du inför en match?
- Jag går upp 2 timmar innan samling, tar en kall dusch så jag vaknar, sätter på högsta volym på dom bästa taggelåtarna! Sedan brukar jag bli som mest taggad när jag ställer mig i målet på uppvärmningen!

Är det inte svårt att fånga dom små rackarna?
- Haha! Det är inte nått så man tänker på. Man försöker rädda dom och om man fångar dom så gör man det. Det viktigaste är ju att det inte blir mål.

Vad är din bästa egenskap som målvakt?
- Jag har en snabb sidoförflyttning har jag hört. Om jag slänger mig för att rädda en boll så brukar jag vara rätt snabb att komma upp på benen igen.

Har du åkt på någon utvisning som målvakt någon gång?
- Inte vad jag kan minnas.

Vad är de viktigaste för oss som lag att tänka på föra att hjälpa dig på bästa sätt? Träningsmässigt och på match?
- Peppa mig och ge mig bra kommentarer då blir jag ännu mer taggad.

Tre ord inför säsongen 2011/2012?
- Vi tar detta! ;)


Vi tackar Hanna för intervjun och önskar henne lycka till i kassen inför säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela