Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Pettersson påväg tillbaka!

Publicerad 2011-10-25 13:42:46 i Allmänt

Då önskemål har kommit upp om en intervju med Pettersson gällande hennes fortsatta spel och handledsoperationen så har vi nu ringt upp henne för att ställa lite frågor.

Se intervjun nedan:


Hur ser läget ut för dig gällande hanleden? I vilket skede är du?
-Läget är som så att det hela har läkt fint & läkarna är mycket nöjda över resultatet. Jag vet mer imorgon då det är bestämt att kirurgen ska dra ut de 2 stiften som fortfarande sitter kvar i handen.

När räknar du med att kunna börja träna igen?
-Går allt som det ska imorgon så är väl tanken att jag ska vara med lite på träningen på torsdag för att springa lite & dribbla mellan koner för att få upp rörligheten. Annars är det på tisdag jag kommer att köra på för att se om det håller. Får se var min sjukgymnast säger om det hela också.

De har spekulerats en del om vem du kommer spela med och frågan till Stefan om du och Kleist kommer att få tillbaka ert fenomenala spel igen, har uppkommit. Vad tror du om saken?
- Jag hoppas givetvis att vi får förtroendet att fortsätta att spela tillsammans med tanke på hur bra det gick i början av säsongen, det kändes redan då som att vi hade mer att ge. Men konkurrensen i laget är stenhård & man får verkligen slåss för sin plats.

Vad anser du själv om spelet mellan dig och Kleist och er femma? Är det så bra som folk säger, eller är det mest tur då ni bara hann spela tre matcher ihop?
- Med tanke på att detta är första säsongen ihop så måste jag nog säga att det flyter på riktigt bra mellan oss, det har liksom klickat direkt i spelet. Vi vet var vi har varandra & vi har samma tänk i vad det gäller hur innebandy ska spelas. Om sen folk anser att det är ett "fenomenalt spel" kan jag inte svara på. Det viktigaste är att laget tjänar på vårt spel. Sen är det ju alltid kul att höra att publiken tycker det ser bra ut.

Tror du att du kommer hinna vara med på prestigemötet mellan FCH-ÅBY?
-Det hela beror på hur allt går imorgon när stiften tas ut, går det bra där så återstår det att se hur det funkar på träningen på tisdag. Sen är det ju upp till Stefan om han tycker att jag är redo för match. Det kommer bli en kamp mot klockan, men det ska mycket till för att jag ska missa den matchen.

Hur känns handleden i svarande stund?
- I nuvarande stund är den ganska så öm, då stiften är kvar i handen har jag begränsad rörlighet. Men det hela känns över lag mycket bra. Jag är betydligt starkare i handen efter denna operationen än den förra.


   

 Vi tackar Jessica för pratstunden och hoppas att dessa svar var tillräckliga för de som hade frågor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela