Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Förlust med uddamålet i premiären.

Publicerad 2011-10-05 11:28:41 i Allmänt

Åby IBK - Röke IBK Resultat: 3-4

Det är med tyngd över mitt hjärta som jag måste meddela att vi förlorade gårdagens match med 2-3. Som bekant som mötte vi Röke på hemmaplan och jag tänker ta av mig hatten och berömma dem för en bra insats. Även om vi inte gjorde vår bästa match, så var dom ett starkare lag än förra gången - och spelade betydligt bättre än vad vi trott dom skulle göra. Jag har framförallt lärt mig av denna svidande förlust att inte döma ett lag i förväg. Vi gick in med en inställning som var fel då vi fortfarande hade vinsten mot dem ifrån två veckor tidigare, färskt i minnet. Det vi istället ska göra i fortsättningen är att gå in i varje match och möta våra motståndare som om vi mötte våra toppkonkurrenter. Ingen underskattning, och inga förhastade slutsatser ska dras. Vi får ta med oss detta vi lärt oss och köra vidare med ännu en erfarenhet i ryggsäcken - även om den väger ovanligt mycket den här gången.

Då jag egentligen inte riktigt kan säga vad som hände, så vill jag heller inte skriva ett fullt referat. Vi avvaktar och tar sedan matchen tillsammans med Stefan Magnusson på torsdag.


Matchhändelser

Perod 1 (1-2)

04.54 Mål 0-1 Röke
09.18 Mål 0-2 Röke
14.55 Mål 1-2 Åby via Petra Magnusson assisterad av Erica Råå
18.59 U2 Otillåten trängning för Röke

Period 2 (1-1)

06.41 Mål 1-3 Röke
09.47 Mål 2-3 Åby via Caroline Skoog assisterad av Petra Magnusson
14.33 U2 Otillåten trängning Åby för Cajsa Nilsson

Period 3 (1-1)

07.02 Mål 2-3 Röke
07.02 Time out för Åby
15.01 Mål 3-4 Åby via Petra Magnusson assisterad av Arta Tahiri
18.24 U2 Felaktigt avstånd för Catrin Kleist

Detta var bara en enda match tjejer. Hur ont det än gör och hur besvikna vi än är, så är det bara första matchen. Jag vet att de flesta går och grubblar på vad som egentligen hände, det har jag i alla fall jag gjort halva natten. Kapten Ida Persson ringde igårkväll och frågade hur jag kände med allt, och jag visste egentligen inte vad jag skulle svara, så tillsammans bestämde vi oss för att släppa denna match och blicka framåt istället. Vi vet att vi är bättre än såhär. Vi kommer fixa detta! Nu gäller det att vara starka tillsammans, svälja detta och gå vidare.

NU kör vi tjejer!

Kommentarer

Postat av: Jessi

Publicerad 2011-10-05 11:59:21

Ja, vad hände egentligen? Det är nog det vi alla frågar oss nu dagen efter. Men jag precis som alla andra har nog inte riktigt rätt svar på det. Det enda vi kan göra nu är att släppa denna bittra förlusten & resa oss med huvudet högt & inte låta detta knäcka oss. Det är som Catrin säger, det är EN match, vi har många poäng kvar att spela om.

Vi vinner som ett lag & vi förlorar som ett lag, vi alla sitter i samma båt, nu ska vi ro åt rätt håll!

Postat av: Idaa #17

Publicerad 2011-10-05 16:42:23

Håller med Catrin och Jessi till 100%! ingen vet nog riktigt vad som

hände..men nu blickar vi framåt och tar nya tag! En för alla, alla för en!



Vi vill, vi kan och vi ska!

Postat av: publik

Publicerad 2011-10-05 22:09:19

Om man sätter sig på för höga hästar gör det ont att falla av. Ni förlorade helt enkelt mot ett för dagen bättre lag, och er "taktik" flyga runt som bålgetingar blev ert fall, ni skapade faktist inte 5 målchanser på hela matchen.

Postat av: Jessi

Publicerad 2011-10-06 11:27:36

Ja precis som det står i inlägget så lyfter vi på hatten för ett bättre lag. Röke var bättre den kvällen, inget snack. Men jag vill inte påstå att vi själva har satt oss på dessa höga hästar, det är lag & personer runt omkring som har målat upp oss som favoriter i denna serie, det är inget vi kan göra något åt. Vi spelare tar en match i taget.

Vi gör ingen bra match medan Röke förvaltar sina chanser bättre.

Nu har vi känt på detta & vi vet att vi är bättre så nästa match är det ett nytt lag som står på banan, det kan ni lugnt räkna med. Till er som börjat tvivla så kan jag bara säga- att varken jag eller ni behöver vara oroliga.



Ps. Måste säga att det är jävligt stabilt att göra 3 mål på mindre än 5 målchanser.. Eller?

Postat av: Jimmy

Publicerad 2011-10-06 17:15:44

Förjävla starkt med att komma in här på bloggen och skriva sina åsikter utan att skriva sitt namn.. BRAAAA!

Postat av: Ove

Publicerad 2011-10-06 18:55:47

Kanske inte så konstigt att man skriver anonymt när flera intervjuer görs anonymt

Postat av: Catrin K (admin)

Publicerad 2011-10-07 08:21:14

Fast där måste jag säga emot. Vi får enligt lag inte skriva ut namn på dem vi intervjuar så länge de inte vill, därför har vi valt att hålla dem anonyma. När det gäller kommenterandet, så bryr jag mig inte så hemskt mycket om att ni kommenterar utan namn. Tror Jimmy och de andra mer syftar på att det skulle vara mer moraliskt rätt att stå för sina åsikter om det handlar om negativitet. Sedan är jag hemskt trött på folk som kommer in och läser och sedan skriver något negativit om inlägget eller vårt lag. Självfallet får människor tycka till, men om ni känner att det är så jävligt som ni påstår så tycker jag att ni ska sluta läsa bloggen istället. Bloggen är till för dom som är intresserade av daminnebandy och för dom som vill följa vårt lag.

Postat av: publik

Publicerad 2011-10-07 13:17:27

admin. Att prata etik och moral känns väl sådär, när inlägget inför seriepremiär mot Röke så gick det ju i stort ut på hur dåliga dem var, det känns ju lite resprektlöst att dömma andra när man inte vet deras förutsättningar (ursäckten kom, jag vet). Hoppas man lärt sig något av det , och det tror jag!

Det var en kul match att titta på med härlig inramning och stor publik, lycka till i fortsättningen..

Postat av: Catrin K

Publicerad 2011-10-07 15:36:18

Jag har aldrig gått ut "stort" att Röke är dåliga! Blir fruktansvärt trött på att du fortsätter med ditt kritiserande här på bloggen. Jag kritiserade dem för deras spelupplägg och att vi ska hålla vår kvalite generellt oavsett bra eller dåligt motstånd, skrev ingenting riktat mot just dom angående det. Det är du själv som tolkat det så då. Roligt att du tyckte de var kul att titta på vår match, men tycker att du ska ta dig en funderare på om du verkligen förstått vad jag skrivit, innan du lägger en kommentar anonymt.

Postat av: Idaa #17

Publicerad 2011-10-07 16:20:47

Ni som kommer in för att bara "klaga", gör det någon annanstans! Den här bloggen drivs ur ett åby-perspektiv och startades för de som vill följa oss och vår utvecklingen och inte för att kritisera.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela