Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Fredrica Bengtsson på högvarv i moderklubben igen!

Publicerad 2011-08-23 12:54:40 i Allmänt

Nu är det dags att inleda den andra intervjun och vi fortsätter även där med en lojal spelare som vänt om för att hjälpa moderklubben på fötter igen! Fredrica (Frida) Bengtsson, har haft stora framgångar under föregående säsong i damernas division 2, och vi är alla mycket glada över att ha hennes snabba klubbteknik och pålitliga spelförståelse tillbaka. 

Nedan följer intervjun:

Du är också ett så kallat "nygammalt" förvärv. Vad fick dig att komma tillbaka?
-Finns inget bättre än att känna känslan att man är på hemmaplan igen. Med den gemenskapen i laget och viljan att utvecklas från spelarna och även viljan från Stefan att satsa, så är det såklart ännu roligare!

Truppen är ganska blandad i år med nya respektive lite mer rutinerade spelare. Hur tror du att det kommer fungera?
-Jag tror att det kommer fungera utmärkt. Alla har alltid något att lära sig och det tror jag vi kan hjälpa varandra med i laget!

Vad tror du att du kommer tillföra till laget?
-Jag hoppas ju på en fortsatt bra placering i poängligan och hoppas ju att jag kan tillföra många mål så det hjälper oss upp i toppen!

Hur tror du topp tre i poängligan kommer se ut?
-Inget jag vill svara på, det får vi se helt enkelt!

En del i klubben tippar dig som poängdrottning, tror du att dom har rätt?
-Det får vi se helt enkelt! Hade ju varit kul att vinna den i år och därmed hjälpa laget till en bra plats i serien!

Hur tror du det kommer se ut för oss gällande placering i serien?
-Jag håller kvar vid mitt ord och det är att vi ska ha en kval plats iallafall, kämpar vi på som vi har gjort nu hela försäsongen så är vi värda det för vi är duktiga tjejer!

Vad är skillnaden på Stefans och Andreas Lamberths (Munka Ljungby ibk) ledarfilosofi?
-
Det är mycket skillnad på div.2 och div.3. I Munka ville vi ju hålla oss kvar i tvåan men fick inte mycket hjälp från föreningen och mycket var emot damlaget där. Men Lamberth var en bra tränare som gick in för att vinna och hjälpa oss och tyvärr räckte inte det..
Stefans ledarfilosofi gillar jag väldigt mycket, jag tycker han är en bra tränare som verkligen hjälper oss och man ser på honom att han brinner för detta och det är det som gör att det kommer gå bra för oss denna säsongen!

Tre ord inför säsongen 2011/2012?
-
Glädje, viljan och tålamod!



Vi tackar Frida för en trevlig pratstund och önskar henne välkommen hem och lycka till under säsongen!




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela