Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Intervju med nygamla förvärvet Jessica Pettersson!

Publicerad 2011-08-22 15:06:25 i Allmänt

Vi inleder med att hålla intervju med en "nygammal" spelare i truppen.
Hon är en rutinerad spelare med mycket bra skott och snabb teknik. I debutmatchen gjorde hon ensam fyra poäng och har snabbt kommit in Åbys spelsystem igen.
Jessica Pettersson väljer lojalt att komma tillbaka efter några framgångsrika säsonger i division 2.

Nedan följer intervjun:

Vad fick dig att välja att komma tillbaka till Åby igen?
-Framför allt för att jag visste att det var många bra spelare på väg in & att jag tror att denna säsongen kan bli mycket intressant med blandningen av de rutinerade & uppflyttade tjejerna.

Enligt tabellen så har du gjort en väldigt bra start på säsongen, hur känns det att få backa tillbaka nu p ga operation?
-Det känns självklart väldigt frustrerande med tanke på att jag kommer ny till laget. Jag vill vara med & tillföra så mycket jag kan, men det är en sak som måste göras för att jag ska kunna fortsätta att spela i framtiden.

Hur ser du på årets serie? tror du att Åby kommer ligga högt eller kommer vi få det svårt?
-Serien ser väl helt okej ut. Jag sticker ut hakan lite & säger att jag definitivt tror att det blir minst en kvalplats om laget klarar sig ifrån skador & sjukdomar.

Vad är lagets svagaste samt starkaste egenskaper?
-Den starkaste är att vi har en väldigt bra lagmoral, "en för alla, alla för en". Sen kan jag inte på rak arm säga den svagaste faktiskt.

Hur tror du poängligan kommer se ut fram till jul? Kommer du att finnas med på listan?
-
Jag tror att Frida kommer att fortsätta att producera precis som alltid, men hon kommer nog att få konkurrens av både Arta, Catrin & Petra. Lisa är oxå en spelare man inte ska räkna bort. Jag själv kommer inte att finnas med på listan då jag inte kommer att kunna spela förens efter jul pga av operationen.

Det är många spelare i truppen i år. Har du något tips för spelare som vill ta en plats?
-
Framför allt att man ska dyka upp på träningarna & ge 100%. Visa att man verkligen vill ha en plats. Bara för att man blir satt på bänken första matchen betyder det inte att man sitter där nästa, så tålamod är väldigt viktigt.

Tre viktiga ord inför säsongen 2011/2012?
-
Tålamod, engagemang & glädje!


Vi tackar Jessica och önskar henne lycka till med operation och fortsatt spel i Åby!



   

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2011-08-22 16:10:15

Bra att du är villig att skriva här på bloggen, Catrin. Roligt att den kommer igång igen.



Kul att läsa intervjun av Jessi, trist bara att hon ska opereras, för hon är en superduktig innebandyspelare. Men givetvis fortsätter hon att tillhöra laget, hon missar nog inte många träningar, även om det kommer att vara på läktaren.



Bli bra snabbt, men var rädd om dig så du kan spela många år till sen, Jessi.



/#19 Petra



Postat av: Danne

Publicerad 2011-08-22 18:11:57

Härligt att äntligen få se dig i den röda tröjan igen. Förra säsongen var sig inte lik utan dig. Hoppas att din operation går bra och att du snart är tillbaka igen!

Postat av: Carina

Publicerad 2011-09-05 17:36:31

Läste att din operation gått bra. Vi alla håller nu tummarna för dig och laget att du snart är tillbaka igen. Det är inte detsamma utan dig så fortsätt kämpa!

Som ungarna brukar säga- Du är kung!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela