Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Defensiven är i hög grad förstärkt!

Publicerad 2011-08-26 12:49:15 i Allmänt

Nästa intervju är med en helt ny spelare i klubben. Hon är omtalad för sin stabila spelteknik och är en rutinerad back ifrån de högre divisionerna. När hon skrev på för Åby så spred det sig som en löpeld och vi ser fram emot säsongen med Erica Råå i försvaret.

Nedan följer intervjun: 


Till skillnad från de två andra nyförvärven vi intervjuat, så är du helt ny i klubben. Vad fick dig att välja Åby?
-
Det var Stefan som ringde upp mig och frågade om jag var intresserad av att spela för Åby. Sedan visste jag att mina kära vänner Jessi och Frida även var sugna och därför blev det spel här.

I vilka klubbar har du tidigare spelat?
-Höganäs, Mibk (Munka-ljungby) 

Du är en omtalad spelare i innebandyvärlden. Detta pga. din stabilitet och styrka som back. Hur kom det sig att du valde just denna position från början?
-Från början var jag forward i Höganäs vilket faktiskt gick jävligt bra, vann poängligan bla. Men det var tränaren som tyckte att jag passade bättre där nere. Anledningen var för att jag var stabil och stoppade det mesta som kom emot mig.

Redan efter din debutmatch i klubben så fick du positiva kommentarer ifrån publik och tränare. Hur känns det inför säsongen?
-
Det känns så klart jättebra, man får mer självförtroende och kan på så vis göra ännu bättre ifrån sig. Plus att det blir roligare att fortsätta spela. 

Vad tror du om de lag Åbys damer har i år?
-
Jag hade redan en känsla innan jag gick till Åby, att damlaget skulle bli ett vasst lag i år, och det tror jag fortfarande (eller jag vet). Men man ska inte tro så mycket, det är bara till att köra på och ge allt i alla matcher. Det är så man vinner!

Hur tror du det kommer att gå för Åbydamerna i serien?
-Jag skulle nog bli besviken om vi inte är med i toppen och fajtas. Mer än så säger jag inte (haha)!

Hur upplever du klubben/föreningen än så länge?
-
Jag tycker det verkar vara en trevlig förening, man gör inte skillnad på herrlag och damlag och det tycker jag är viktigt! 

Tre ord inför säsongen 2011/2012?
-
kötta, kämpa, vinna!!!!!! 




Fotograf: Micke Råå (www.diezel.se)


Vi tackar Erica för intervjun och välkomnar henne till klubben!

Kommentarer

Postat av: Åskådare

Publicerad 2011-08-26 13:09:00

Lycka till under säsongen! Tror det kommer gå riktigt bra för er!



Bloggen är jätterolig att följa! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela