Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

Driven 16-åring imponerar hos damerna.

Publicerad 2011-08-29 12:49:36 i Allmänt

Nästa intervju är med en av våra befintliga spelare i klubben.
Hon är en av de snabbaste anfallarna vi har och har redan fått en plats och har spelat från start i varje match hitintills. Hennes snabba teknik har visat sig på poängtavlan och hennes utveckling går lika fort som bollarna sitter i kassen! Hon är en av de 16-åringar som tagit sig upp i damlaget och visat att hon definitivt platsar! I fredags tog vi oss en liten pratstund med vårat egna lilla bombnedslag; Arta Tahiri.  

Nedan följer intervjun:


Du är en av de yngre spelarna som gått upp i damlaget. Hur känns det
?
-Det känns jätte bra faktiskt! Jag trivs mycket bra och tycker det är väldigt roligt! Jag tänker väldigt mycket på att utvecklas och bli bättre och i damlaget tror jag att det finns en stor chans för det!  

Du har utvecklats mycket och fått spela från start de senaste matcherna. Vad tror du det beror på?
-
Jag engagerar mig väldigt mycket. Jag visar viljan till att få en plats i laget och jobbar för det på träningarna. Träning ger resultat!

Du spelar fotboll också, vilket tycker du är roligast? Och vilket prioriterar du?
-
Hade jag prioriterat en av sporterna hade jag inte spelat båda, jag älskar både sporterna och försöker hitta en balans mellan dom. Just nu är det väldigt mycket för det krockar, men mamma Bond och Coach Stefan är på mig, så jag inte kör ihjäl mig!

Någon gång blir du tvungen att välja. Vad väljer du då?
-
Jag vet ingenting om framtiden. Den dagen den sorgen.

Vad är skillnaden mellan att spela på f16- respektive dam-nivå?
-
På dam-nivå är det mycket mer tempo, bättre motstånd, avancerad spelförståelse, träningarna är anpassade efter svagheter och styrkor. Det är mycket roligare också då det är en större utmaning!

Hur tror du att det kommer gå för oss i säsongen?
-
Förhoppningsvis topp tre och kvalplats! Som sagt, vi siktar högt! 

Hur upplever du mentaliteten i damlaget?
Det är positivt och viljestarkt. Vi är vinnarskallar som siktar framåt och vill nå målet som vi har satt upp.

Vad har du för tips för de andra 16-åringarna som vill ha speltid?
-
Framförallt att komma till träningarna. Positiv inställning, våga visa framfötterna och låta det ta den tiden som behövs för att bli damlagsspelare. 16-åringarna i Åby ibk är väldigt duktiga. 

Tre ord inför säsongen 2011/2012?
-
Tålamod, viljan, sammanhållning.

'

Vi tackar Arta för pratstunden och önskar henne lycka till i damlaget och under säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela