Åby IBK F16 2012/2013.

Engagemang - Motivation - Tålamod!

5 snabba med kapten Fallson Persson inför morgondagens match!

Publicerad 2011-08-23 22:20:31 i Allmänt

Åby vs IBK Puma kl 19.00 imorgon på hemmaplan!

Vi hinner med att ställa fem snabba frågor med vår käre lagkapten innan vi går till sängs för att vila ut inför morgondagens fight mot kattungarna!

Hur ser du på den uttagna truppen tills imorgon?
-Truppen ser bra ut. Det är personer som vill lira och Stefan har tagit hänsyn till femmorna som kombinerades ihop i föregående match.

Ibk Puma är ett ganska okänt lag då dem är nya som damlag. Tror du att vår brist på kännedom om motståndarna kommer föra nackdelar med sig?
-Nej, de tror jag inte. Innebandy som innebandy. Jag tror vi kommer se rätt fort hur vi ska spela mot dom. Vi har rätt många rutinerade spelare som vet hur vi ska lägga upp spelet efter en snabb titt på våra motståndare.

Hur har ni förberett er på kvällens träning inför matchen?
-Mycket träning på frislag i femmorna och även kört lite box respektive powerplay. I och med att kedjorna är relativt säkra i varandra så har vi lagt större vikt på detta sektioner.

Hur tippar du morgondagens match?
Jag tror på vinst! Siffrorna är svårt att säga, då vi aldrig spelat mot dem. Men jag tror självklart på vinst!

Hur ska vi tänka när vi går in i matchen?
Jaa du. Jag säger som jag alltid kommer säga:  vill man, så kan man, så ska man!!

Tack Ida och lycka till önskar vi till damerna!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-24 15:24:42

Vi vill, vi kan , vi ska!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åby IBK F16 2012/2013. Engagemang - Motivation - Tålamod

I våras blev det bestämt att det skulle anmälas fler flicklag till seriespel säsongen 12/13. Flickor 16 och Flickor 15. Här kan ni följa oss på träningar, matcher och andra aktiviteter. Alla mellan åldrarna 95-98 spelar i dessa laget, och bättre sammanhållning får man leta efter! Under hösten kommer tjejerna att delta i både seriespel, SM, DM och övriga cuper såsom t.ex Gothia. Mycket information och resultat kommer att läggas upp här på bloggen, så glöm inte att kika in med jämna mellanrum. Engagemang - Motivation - Tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela